Ce inseamna Internet Marketing?

Internet Marketing

Ce inseamna Internet Marketing?

Internet Marketing este tehnica de promovare online a unui serviciu, produs, brand, business sau website. In principiu ca si metoda nu este diferita de tehnica folosita la merketing-ul clasic, scopul final al promovarii fiind vanzarea unui produs sau serviciu.

Internet Marketing se mai intalnste si sub denumirea de web marketing, marketing pe Internet sau search engine marketing.

Internet Marketing este impartit in 3 categorii sau metode de promovare:
1. PPC – Pay-Per-Click sau SEM (Search Engine Marketing)
2. Optimizarea pentru motoarele de cautare – SEO (Search Engine Optimization)
3. Optimizarea retelelor sociale – SMO (Social Media Marketing sau SMM)

SEO (Search Engine Optimization)
Optimizarea SEO creste vizibilitatea unui website si geneaza trafic important pe cale naturala cat timp se afla in primele rezultate ale Google, Bing sau alte motoare de cautare.

Timpul necesar pentru a ajunge in primele rezultate folosind anumite cheie poate fi unul lung si costisitor. Costurile fiind cu atat mai mari cu cat exista mai multi competitori in domeniul Dvs de activitate ce folosesc aceleasi cuvinte cheie sau expresii. Un numar mare de vizitatori nu garanteaza un volum mai mare de vanzari, totusi privita pe termen lung, investitia in SEO are un impact ROI ( return on investment ) pozitiv.

SEM (Search Engine Marketing)
Prin SEM se presupune folosirea uneltelor PPC ( Pay-per-click ) cum ar fi Google Adwords pentru a genera trafic targetat catre site-ul Dvs. Un dezavantaj ar fi ca spre deosebire de SEO, sistemele PPC genereaza trafic catre website doar cat timp sunt investiti bani in campania respectiva. Avantajul este ca rezultatele sunt imediate si veti plati doar pentru acei useri care au dat click si au ajuns pe website-ul Dvs. prin intermediul anunturilor sponsorizate din Google. Si aici costurile pot varia tot in functie de cuvintele cheie alese. Pentru a nu cheltui mai mult decat v-ati propus este recomandat sa va alegeti un buget zilnic stabilit de dvs.

SMO (Social Media Optimization)
Promovarea prin SMO a unei pagini cum ar fi Facebook sau Google+ creste vizibilitatea si reputatia companiei/brand-ului, atrage vizite pe website de la persoane interesate de serviciile sau produsele promovate.

Daca pagina promovata are putini membri, mesajele postate in vederea cresterii vizibilitati nu vor obtine rezultatul dorit. Un alt dezavantaj il reprezinta timpul necesar administrarii unei paginii. Puteti apela la un Social Account Manager care sa se ocupe de partea de social media, costurile difera in functie de cerintele Dvs.

Internet Marketing

Concluzii finale:

  • Daca sunteti in cautare de rezultate imediate, puteti incepe o campanie SEM cum ar fi Google Adwords.
  • Daca doriti rezultate durabile si stabile, alegeti optimizare SEO pentru motoarele de cautare a site-ului.
  • Daca doriti sa dati mai multa vizilitate brand-ului Dvs incepeti promovarea acestuia pe retelele sociale.

Articole asemanatoare

Despre autor
ediweb ediweb
Servicii web profesionale, optimizare SEO, realizare website, web design, administrare, mentenanta si social media. Rezultate reale si de durata.

Dă-ţi cu părerea