fbpx

Merita sa investesti in SEO?

Merita sa investesti in SEO?

optimizare seo

Probabil ca ai auzit deja de SEO si de optimizarea unui website pentru a obtine trafic gratuit din motoarele de cautare pe baza cuvintelor cheie. In cazul in care ai deja trafic platit din Google Adwords sau Facebook probabil te gandesti ca SEO ar fi o investitie inutila pentru afacearea ta. Ei bine aceasta este o gandire gresita, daca exista cereri in motoarele de cautare pentru produsul sau serviciile tale atunci merita sa investesti in SEO, pentru ca in timp nu vei mai plati pentru fiecare click pentru ca lumea sa te gaseasca pe tine si site-ul tau.

Hai sa aprofundam, cum iti dai seama daca merita sa investesti in SEO?

In primul rand trebuie sa verifici daca exista cautari pentru produsele sau serviciile pe care le oferi, iar pentru asta poti apela la un specialist sau poti testa singur folosind un Keyword Planner, un tool gratuit de la Google.

Va logati in contul Google Ads, Keyword Planner sau Plan de cuvinte cheie daca aveti in limba Romana si apoi alegeti Identificati cuvinte cheie noi.

Keyword Planner

In testul meu am ales „auto second hand timisoara” zona mea de interes si am fost uimit sa vad ca exista 1644 de idei de cuvinte cheie care ar putea atrage un volum de cautari mare, trafic gratuit de care as putea beneficia daca as avea site-ul optimizat SEO.

Tools-ul va arata date importante, de ex hai sa luam din rezultatele mele „leasing auto” primul cuvand cheie sugerat.

Cuvant cheie sugerat: leasing auto
Cautari lunare: 10 K – 100 K
Concurenta: Medie
Suma licitata pentru ca site-ul sa apara in partea de sus in cautari daca as folosi Google Ads intre 0,16 RON si 1,22 RON

Deci daca activitatea mea ar fi vanzarea de auto second hand in Timisoara, acum am aflat ca avand un site optimizat SEO pe cuvintele sugerate de Keyword Planner in timp as putea beneficia de un trafic frumos, care mi-ar putea atrage multi clienti.

In introducere am vorbit despre faptul ca pot avea rezultatele astea investind in campanii cu plata per click gen Google Adwords sau reclamele de pe Facebook, ei bine prin optimizare SEO oamenii imi pot gasi site-ul in Google fara sa ma coste nimic.

ROI sau return on investment

Sa facem o comparatie privind investitia SEO si reclama cu plata per click. Daca bugetul meu intr-o campanie Google Adwords ar fi de 200€ lunar care mi-ar aduce 1000 de clickuri cu 0.20€ per click.

Daca din aceste 1000 de clickuri 10 vizitatori ar deveni clienti si ar cumpara de 200€, inseamna ca am investit in campanie 200€, am vandut de 2000€, deci am profit 1800€.

Daca as investi in SEO lunar 200€ dupa cateva luni as putea bebeficia de o buna parte din traficul lunar estimat la 10 K – 100 K cautari. Deci SEO costa mai mult la inceput, dar dupa odata ce site-ul va creste in autoritate va avea parte din ce in ce mai mult trafic gratis, investitia scade, mai mult in unele cazuri numai este necesara.

Chiar daca este posibil ca rata de conversie sa fie mai mica decat la Google Adwords, este bine de stiut ca ROI va fi mai mare pentru ca nu traficul primit este gratuit.

Practic am obtinut raspunsul la intrebare, DA, se merita sa investesc in SEO.


ediweb

ediweb

Servicii web profesionale, optimizare SEO realizare website, web design, administrare, mentenanta si social media. Rezultate reale si de durata.
Distribuie

Leave comments

Your email is safe with us.